fredag 4 maj 2018

Veckobrev v.18

Hej!
En kort vecka och eleverna har arbetat jättebra! Det är så roligt att se vilket engagemang de visar under lektionerna. Vi har börjat arbeta med reklam och om två veckor ska de spela in en egen reklamfilm om en påhittad produkt.

År 3 är färdiga med alla nationella prov. Elevernas resultat kommer jag presentera på utvecklingssamtalen. Ni får då möjlighet att titta på era barns prov.

Senast tisdag, 8/5, vill jag ha tillbaka redovisningskuverten och ej sålda majblommor.

Nu är det klart vilken lärare klassen kommer att ha nästa läsår. Jag kommer inte att följa med klassen. Klassen kommer få en ny fröken som heter Lisa Dåverstam. Lisa blir färdigutbildad lärare i juni. Jag har berättat detta för eleverna idag. Jag kommer under nästa läsår att undervisa i årskurs 6.

Kom ihåg att skolan är stängd torsdag och fredag nästa vecka. Fritids är öppet på fredag om ni anmält att era barn ska vara där.

Trevlig helg!
Johanna