fredag 9 december 2016

Veckobrev v.49

Hej!

Idag har vi tränat inför Lucia. Kika var med och hon har fått ett sånghäfte och vi har visat eleverna hur de ska gå in och ut ur matsalen. Eftersom de inte kunde gå exakt som på söndag så är det bra om ni visar de på söndag. Ellen och Isabella kommer gå först i luciatåget. 
Den sången som eleverna är lite osäkra på är Natten gå tunga fjät. De kommer inte riktigt ihåg hur vers två och tre börjar. Kika har fått två lappar med första orden i de verserna som någon av er kanske kan hålla upp så de sjunger rätt. Det är bra om någon av er föräldrar kan ge ett tecken till eleverna när de ska börja sjunga på sångerna så de sjunger i någorlunda gemensam sång :) Eleverna sjunger utan musik. 
De lappar jag har fått in ang. fikat har jag lämnat till Maria. 
Jag kan tyvärr inte vara med på söndag då jag är på möte :/ Men jag tror det kommer gå jättebra! De är duktiga på att sjunga och när det väl är dags kommer de kunna varenda sång utan problem :)


På tisdagmorgon ska vi gå till kyrkan och titta på år 4-9 luciatåg. Efteråt kommer vi fika i klassrummet.

På torsdag är det julpyssel hela dagen :) 

På fredag inviger vi multirinken. Martin Hansson kommer hålla ett invigningstal den dagen. 

Påminner er redan nu om att fritids är stängt 22 februari 2017.


Trevlig helg och lycka till på söndag!  Har ni några frågor så får ni ringa :)

Johanna