fredag 11 november 2016

Veckobrev v. 45

Hej!

Vilket fantastiskt härligt höstlov/läslov vi fick! Jag tycker det är helt underbart att snön redan har kommit. Eleverna har fullt upp med att åka stjärtlapp, pulka och madrass på rasterna :) Ni håller vi tummarna för att snön är här för att stanna!

Den här veckan har vi arbetat med längd på mattelektionerna. Eleverna har uppskattat längd och de har mätt och omvandlat från cm till mm och dm. Längd kommer de fortsätta att arbeta med även nästa vecka.

Nästa vecka kommer vi ha barnrättsvecka F-3. På onsdag kommer Kalle Strömmer från Harrys i Sälen hit och berättar om Harrys foundation. Eleverna kommer även få tillverka något som kommer skickas till ett annat land :)

Tisdag den 29 november åker F-3 till Älvdalen och badar. Nästa vecka kommer mer info om detta här på bloggen. Om det är någon som redan nu vet att de inte kan vara med den dagen så vill jag att ni meddelar mig detta.

Lucia. Jag har under denna vecka förstått att det brukar vara år 3 som anordnar ett luciatåg kvällstid på skolan. Det jag i skolan kan hjälpa till med är att träna luciasånger under musiklektionerna, men det är ni vårdnadshavare som arrangerar luciatåget på kvällen. Förr om åren har klassen haft lotteri och bjudit in andra klasser för att på detta vis tjäna pengar till klasskassan. Hur ni vill göra är helt upp till er. Jag vill dock att ni meddelar mig ganska fort om ni behöver hjälp med sångträning så vi hinner träna några gånger.

Trevlig helg!
Johanna

Det börjar hända grejer med fröna som eleverna planterade i tisdags :)