onsdag 17 augusti 2016

Första skoldagen

Hej!

Då var första skoldagen gjord och ett nytt spännande läsår är igång. Om ni har möjlighet så skicka med bänkpapper så kan vi sätta i det i bänkarna.

Eleverna har fått med sig några papper hem. Det vore bra om ni fyllde i papprena och skickade tillbaka dom till skolan så fort som möjligt. Schemat som är medskickat hoppas jag att ska stämma, blir det ändringar så skickar jag hem ett nytt. Det är ingen idrott den här veckan, men vi kommer försöka vara ute på fredag och ha ”egen” idrott. Ni behöver dock inte skicka med några ombyteskläder.

Som ni kanske sett så finns det ett papper med information om en klassblogg. Jag har använt klassblogg under flera år och tycker att det fungerat bra. Ni vårdnadshavare kan genom bloggen följa era barns skolgång. Hur ofta jag bloggar beror på vad vi gör. Vissa veckor bloggar jag flera gånger i veckan medan andra veckor bara en.
På bloggen kommer jag lägga ut bilder, jag lägger bara ut bilder på era barn om ni ger er tillåtelse, skriva om vad vi arbetar med under dagarna. Elevernas schema kommer finnas där, information om det händer något särskilt under veckan, veckobrev osv. Räkna med att nästan all information kommer finnas på bloggen.

Om det är någon som inte har möjligt att följa bloggen vi dator eller mobiltelefon så säg till så ordnar jag veckobrev i pappersform till er.

Jag kommer skriva veckobrev varje fredag. I veckobrevet kommer det stå lite kort om vad vi arbetat med under veckan samt information om veckan som kommer. Veckobrevet kommer finnas på bloggen.

Har ni några frågor så är det bara att ni ringer eller mailar.

Johanna
0701547713

johanna.limberg@malung-salen.se