fredag 2 juni 2017

Veckobrev v.22

Hej!

Vi hade en jättebra Dalaresa. Mer om den i inlägget nedanför 😊

Nästa vecka är eleverna lediga på måndag och tisdag.

Det blir ingen idrott nästa fredag då vi tränar inför skolavslutningen på idrottslektionen.

Information om skolavslutningen hittar ni i ett inlägg längre ner.

Inför nästa läsår kan jag nu informera er att jag kommer vara klassansvarig för år 3-4.
Jag kommer undervisa år 3 och 4 i svenska, no, teknik. År 3 i matematik och so. År 4 kommer undervisas av Anny Hejenstedt i so och bild. Anny kommer även undervisa år 3 i bild. Melanie Karlsson kommer undervisa år 4 i matematik och engelska. Musik i år 3 -4 kommer Kerstin Garberg Matsson undervisa i. I slöjd kommer år 3-4 undervisas av Emma Eriksson och Christer Nexing. Vilken som kommer undervisa i idrott i år 3-4 samt engelska i år 3 är inte klart än.
Hemklassrummet kommer vara kvar ute på lågstadiet. Eleverna kommer även vara inne i "stora skolan" när de har lektioner med Anny, Melanie, Kerstin, Emma och Christer.
Det här är hur planen inför nästa läsår ser ut idag men jag kan inte lova er att det blir exakt så här förens alla scheman är klara så ha i åtanke att förändringar kan ske.
Som ni kan läsa kommer klasserna vara både delade och tillsammans under nästa år. Bloggen kommer finnas kvar och all information kommer fortsätta att ges ut via den.

Till hösten kan jag även berätta att det börjar en ny en ny tjej i klass 4. Hon heter Wilma Sjöö och hon flyttar till Lima under sommarlovet.

Trevlig helg!

Johanna